Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

FN i kamp mot giftemål i ung ålder

Inspiration, Mathilda, Smycken, Tips Permalink0


Jag håller på att skriva om folkmord i en debattartikel i skolan, därför gick jag in på FNs hemsida för att läsa lite mer om de mänskliga rättigheterna. Då såg jag att FN just nu stödjer unga flickor som gifts bort, genom att sammarbeta med smyckes märket snö. 

De har skapat ett armband, som ni ser på bilderna över. Ett armband kostar 299kr varav 150 (alltså hälften) går till organisationen Flicka som hjälper unga flickor som är påväg att giftas bort. Jag tycker att de är en otroligt fin sak och dessutom älskar jag snö smycken! Armbandet i sig är ju otroligt fint, men tanken att faktiskt hjälpa någon annan gör mig super glad! 

Så om ni inte riktigt vet vad ni ska önska er, eller ge bort i julklapp? Så kan ni alltid köpa ett armband och stödja flickors rätt! 

Tänk på att man måste in på deras hemsida och beställa ifall man vill köpa armbandet, du måste även göra de innan den 15 december ifall paketet ska hinna komma hem till dig innan julafton! 

Puss Mathilda ❤️
Till top