Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

SALATA

Kompisar, Mat, Mathilda, Tips Permalink0
På fredagar så börjar min klass 09.15 och slutar runt 12 så vi har en väldigt kort dag. Super skönt men jag skulle nog hellre ha en till lektion på fredagar än att gå till kl 5 på tisdagar...! Men de brukar leda till att vi inte äter lunch på skolan utan hittar på något mysigt att göra istället. Förra fredagen så fikade vi bland annat och gick runt på stan lite. 

Jag har på senaste tiden hört mycket om en lite matbutik eller vad man ska kalla de för, den heter salata och ligger precis utanför gullmarsplan. Så idag bestämde vi oss för att gå och äta där då jag hört så mycket gott om den. Dock hade bara Emmali tid, men vi bestämde oss att vi två skulle testa restaurangen och så ska vi gå tillbaka dit senare hela tjejgänget och äta en mysig lunch ifall maten var god. 

Maten var riktigt god och fräsch, både jag och Emmali tog en ceasar sallad och de är bland den godaste jag ätit. Salata påminner mycket om Vapiano, då man går och beställer mat och så gör de den framför en så att den är fräsch. Det finns färdigs menyer men man kan även skapa en egen sallad. Sen kan man dessutom beställa wraps, soppa som man får i ett bröd eller olika frukt smoothies. Det roliga är att salladen ligger i en hink så de är ju lite speciellt. Jag tyckte i alla fall att stället var super mysigt och jag kommer garanterat äta där flera gånger!






Tack min lilla Emmalininen för en mysig och pratig lunch, de behövdes! ❤️

Puss Mathilda ❤️
Till top