Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

New in!

Fashion, Inspiration, Mathilda, New in, Skola, Smink & Hår, Smycken, Tips Permalink0
Idag började jag i skolan kl 8 och slutade kl 5, eller jag började egentligen 10 men på tisdagar och torsdagar så är de som öppna lektioner som du får anmäla dig till att gå på. Så amn är alltså 1:or, 2:or och 3:or i ett och samma klassrum och har till exempel matte, svenska eller engelska. Men man kan gå på "lektion" i alla ämnen. Jag har ett prov i samhällskunskap och lite glosor i spanska så därför valde jag att åka dit lite tidigare + så har jag alltid haft lite svårt med matte så jag passade på att jobba lite mer med de för att klara de kommande provet. 
 
Så just nu känner jag mig helt slut men nu känns de som om jag har koll på läget, lite grann i alla fall. Men jag kom nyss hem och satte på mig lite skönare kläder, då jag mötte upp mamma i Haninge centrum för att kolla på en nyårs klänning. Jag vet att de är lite tidigt, men jag hade sett en snygg på H&M som jag inte ville skulle ta slut. Men den var inte alls bra så de blev inget köp, så vi kollade vidare lite i olika affärer men alla har inte fått in så mycket glitter klänningar än. Det är mest hemsidor som har massor att erbjuda - jag ska göra ett inlägg senare där ni kan se vart ni kan leta efter jul - nyårsklännngar osv. 
 
Men vi fortsatte och åkte till Port 73 för jag ville ha lite mer fodral klänningar, så jag hittade en åtsittande klänning som jag köpte och en lös mönstrad klänning. Det bästa är att de är så jäkla billiga på Lager 157 så en akostade 100 kr och den andra 150 kr. 
 
Den mönstrade klänning kommer jga ha med kofta nu när det är lite kyligare och så. Men på sommaren tror jag det kan bli riktigt snygg med låga, vita converse och en fransväska.
 
Jag har letat efter klänningar som den svarta ganska länge så det var ju kul att jag hittade en som jag tyckte om, äntligen! Så är de snyggt med guld detaljer också.
 
Nu ska jag mysa ner mig i soffan och äntligen slappna av för första gånge idag!
 
Puss Mathilda ♥
 
Till top