Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Minnes burk

Inspiration, Mathilda, Tips Permalink0
Tänkte dela med mig lite av en sak! Det är nämligen så att jag har en liten minnes burk. Det är en bruk som jag lägger lappar i, på lapparna skriver jag bra saker som händer i mitt liv. Eller om roliga minnen som jag vill komma ihåg. Tanken är att jag ska öppna burken på nyårsafton och läsa lapparna och påminna mig själv om hur bra mitt år faktiskt har varit. Jag tror att de kommer hjälpa mig att få en riktigt bra start på de nya året som kommer. Inte för att jag har haft några stora besvärliga eller särskilda problem under detta, men jag tror att de är lätt att glömma de glada och viktiga minnena ibland. Fyllde på den lite idag, såg även att den håller på att bli väldigt full! Det ska verkligen bli spännande att öppna den och se vad jag skrivit sen i januari det här året. Jag kanske tycker att vissa saker jag skrivit är helt galet! 


Jag fick iden ifrån en gammal kompis! 
Ni får absolut göra samma sak och man behöver ju inte göra de under ett år. Man kan börja nu och bestämma sig själv när man vill öppna den. Eller så kan man fylla på en burk med massor av minnen som är viktiga och som gör en glad, och när man känner att man mår mindre bra så kan man ta fram burken och läsa lite härliga minnen! 

Puss Mathilda ❤️
Till top