Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Jullov!

Kompisar, Mathilda, New in, Skola Permalink0
Äntligen är det jullov vilket betyder att jag äntligen har lite tid åt att faktiskt sitta ner och försöka skriva lite bra och roliga inlägg. Jag ska försöka att komma igång med bloggandet igen nu, för nu an de ju bli ett par roliga inlägg då det är jul om 2 dagar osv. 
 
Vi på Thoren slutade äntligen i fredags, det var en ganska onödig dag egentligen, det började med ungefär 3 timmars tittande på spökboll. Det var massor med lag ifrån skolan som tävlade, och låt mig säga en sak! Det togs på allvar, haha jag har aldrig sätt sådana vinnarskallar för en liten skoltävling. Men det var kul, jag kände några stycken i några lag så då hejade man ju på de. Det bästa var att det var 1:or som vann hela alltet, i det laget var även min klasskompis Filip som vi hejade på! Sen hade man hål timme i ungefär 4 timmar vilket var mysigt på sitt sätt, för då gick jag och tjejerna på stan och köpte en present till vår ena lärare + så shoppade vi lite saker till oss själva. Här är en klänning som jag köpte till mig själv i julklapp haha. Ja, alltså jag köpte den, men jag får den av mamma! Finns på BikBok!
 
 
Sen hade vår skola hyrt en biograf på Stureplan där vi hade en julshow, riktigt mysigt. Några sjöng, en dansade och någon spelade piano. Jag blev typ kär i honom, jag älskar verkligen när någon spelar piano! Det är så himla fint! Sen tackade några lärare och några vann lite priser osv. Johanna filmade och klippte ihop lite, så ni får kolla på videon här nere ifall ni vill!
 
Det som är så roligt är hur lätt det är att få kontakt med nya människor, jag lärde känna en kille i 2:an på gymnasiemässan, super trevlig verkligen! Men de senaste 2 veckorna har han haft praktik, så har inte sätt honom. Men han var tillbaka i måndags, så träffade honom i fredags då han var med i samma lag som en av mina kompisar. Så det var ju kul, haha han är alltid lika trevlig och glad. 
 
Jag tycker det känns helt sjukt att jag faktiskt har gått färdigt min första termin på gymnasiet. Jag minns den första dagen som om jag började igår. Jag vet att man alltid säger att allt går så fort men jag har aldrig varit med om att en termin har gått så här fort. Det skrämmer mig lite haha, för jag trivs så otroligt bra! Men det är klart att jag samtidigt längtar till studenten, jag menar vem gör inte? Men allt har varit så nytt så det är de ända man har försökt tagit in, så jag tror att det är därför man inte riktigt fokuserat på alla studier osv. 
 
Här är videon från vår avslutning, de la ju ganska mycket pengar på vår julavslutning. Så det blir spännande att se var de gör på sommaravslutningen!
 
Fler bilder kommer! 
Hoppas alla har ett mysigt jullov!
 
Puss Mathilda ♥
Till top