Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Mina julklappar

Familj, Fashion, Inspiration, Mathilda, New in, Semester, Smycken, Tips Permalink0
Det är många som brukar vara sugna på att läsa på bloggar vad bloggarna själva fick i julklapp, jag tycker själv att det är sjukt kul att läsa en blogg och läsa inlägg där de fyllt år, eller har firat en tradition eller har varit och shoppat en massa. Så nu täntke jag göra ett inlägg om vad jag fick i julklapp. Hela morgonen har jag knäppt massa med kort så jag hoppas detta blir bra nu haha!

3 klänningar från olika affärer, BikBok, Nelly.com & VeroModa. Jag har ju börjat älska mönstrade klänningar på sistonde så dessa blev perfekta! Jag orkade inte knäppa kort när jag hade de på mig, men jag kommer nog använda dessa inom snar framtid så då kommer jag ju kunna knäppa lite kort och visa upp dem!
En korall färgad Odd Molly jacka som jag har blivit lite smått kär i, denna var jag med och köpte för ca 2 veckor sedan. Sen dess har jag bara velat haft på mig den och nu kan jag äntligen ha det! Den finns i säkert 10 olika färger till på både Mathilde och Odd Molly butiken inne i stan, men just den här korall färgen är ganska svår att få tag på då den har varit väldigt populär. Dock finns det en beige som är skitsnygg som jag också stod och funderade över.
En Odd Molly kofta som jag länge har önskat mig! Den finns också i hur många olika färger som helst, men jag är lite feg och ville att den skulle passa till de mesta och därför önskade jag mig den här gråa ljusa färgen. 
Jag fick även min dröm bikini, jag vet inte hur länge jag har velat ha en och äntligen är den min. Trodde verkligen inte att jag skulle få den här, då den kostar ganska så mycket för en bikini. Just nu vill jag bara boka en resa så att jag kan använda den på stranden. Jag får ett leende på läpparna varje gång jag tittar på den! Det här är vekrligen en av mina favorit presenter den här julen! Ni som har läst min blogg lite längre vet ju också att jag är ett litet bikini freak. Jag älskar verkligen bikinis och kan köpa hur många som helst. 
 
En liten väska och ett passkort från Victoria's Secret. Den lilla neccessären eller väskan är perfekt att stoppa tamponger i haha eller kanske lite små mynt. Passkortet älskar jag! Stilrent och det gör att passet - trots de fula kortet på sig själv - blir lite snyggare och roligare. 
Jag fick presentkort på en av mina favorit butiker - Mathilde. Dessutom fick jag lite pengar av min gammelmorfar. 
Den här doften från Victoria's Secret är ny, den kom i sommras och jag såg den på Londons flygplats. Då fanns den tyvärr bara i liten storlek, men jag tyckte att den luktade så gott så jag köpte den ändå. Nu är den nästan slut då jag använt den så mycket. Men nu har den kommit i stor storlek och den fanns till och med här i affären i Stockholm. Så det blev jag jätteglad över att jag fick i julklapp. 
Haha mina släktingar kanske tycker att jag luktar äckligt då jag fått några fler parfymer...? Den här var hur som helst super gullig. Älskar den rosa neccessären! Jag har även parfymen till krämerna och bodysplashen som kom med i neccessären, så det passade ju bra!
 
Detta armband från Thomas Sabo är nytt för i år, men när jag såg de tyckte jag att det var så fint att det har stått högst upp på min önskelista i år. Man får köpa en kedja först och sedan får man fylla på med pärlor. Varje pärla betyder en speciell sak och det är det som gör de så speciellt för mig. Jag trodde kanske att jag skulle ha tur och få armbandet bara, alltså kedjan då bara den kostar 600kr, men jag hade tur att även få 9 pärlor! Jag kan inte ens beskriva hur glad och tacksam mot mina släktingar jag är! De 5 som saknas kommer jag nog önska mig till födelsedagen, annars tycker jag att det är väldigt snyggt som det är nu. Armbandet kommer ha ett värde på ungefär 5 000kr när alla pärlorna är på plats, så jag vet inte ens om jag kommer våga använda det...!
 
Hoppas alla har haft en bra jul med sina familjer! Jag vill säga tack igen till min släkt för alla fina presenter jag fått!
 
Puss Mathilda ♥
 
Till top