Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Vänster - eller höger - hjärnhalva?

Inspiration, Mathilda, Q/A, Skola Permalink1
Jag går ju Sam - beteende linjen i skolan. Eller just nu går jag bara samhällskunskap och läser både media och beteende som "extra kurser", i 2:an får man sedan välja vilken kurs man vill gå och får lite fler extra lektioner inom de ämnet. Jag vet redan nu att jag ska välja beteende så jag säger alltid att jag går Sam - beteende.
 
Just nu har vi i alla fall jobbat en hel del med oss själva, hur vi som personer fungerar själva eller i grupp. Jag tycker att det är skit spännande och man får verkligen lära känna sig själv på en helt ny nivå. Vi har även fått läsa och lära oss lite om kroppsspråk vilket jag tycker är hur intressant som helst men de ska vi komma tillbaka till i 2:an. I alla fall de projektet som vi håller på med nu är att vi skulle studera om hur vi fungerade och arbetade i grupp. Låter kanske super enkelt eller jättetråkigt, men vi har gått in i projektet lite längre än så. Vi har bland annat fått lära oss vilken hjärnhalva som vi använder mest och hur de kommer sig att just jag har fått de personlighetsdragen som jag har.
 
Som ni ser på bilden ovan så kan man på enklare sätt se vilken hjärnhalva man använder som mest. Jag använder min höger - hjärnhalva mest då jag alltid älskat att tänka ett steg längre. Men jag är lite avundsjuk på de som använder sin vänsterhalva mest, för den är allt annat än grå och tråkig som den ser ut på bilden. Om man tänker med vänster mest så tänker man oftast logiskt och man vet med 100% vad man vill.
 
Vilken hjärnhalva använder du mest?
 
Tycker ni förresten om när jag skriver sådana här inlägg? Vill ni ha fler liknande om vad jag faktiskt gör i skolan osv?
 
Puss Mathilda
 
#1 - - Anonym:

jaaa fortsätt med sånna här inlägg dom är bäst!

Till top