Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Mycket har hänt!

Familj, Mathilda Permalink0
Måste bara börja med att det är helt otroligt att det är ett ganska stort antal som fortfarande läser min blogg varje dag trots att jag har varit super dålig på att blogga de senaste två veckorna! Tack så väldigt mycket, vet knappt vad jag ska säga eller skriva för den delen, ni är guldvärda!
 
Jag villl be om ursäkt för den totalt urdåliga uppdateringen från min sida, jag har egentligen ingenting att skylla på förutom att jag kommer hem från skolan, ska sedan direkt på träning och sedan är kl så sent att jag nästan måste gå och lägga mig på en gång för att orka med nästan dag. Jag vet att jag egentligen inte bloggat på grund av ren lathet, men man får sådana perioder i bland och nu tror jag min är över! Så vi hoppas på att jag har vilat ut mig ordentligt så att det blir några riktigt bra inlägg nu i framöver! ;) Men jag måste påminna om att jag har otroligt mycket i skolan, väldigt många träningar per vecka, så inlägg varje dag kanske det inte bli men jag kan lova att det blir bättre än vad det har varit i alla fall! 
 
Jag hade tänkt komma igång förra helgen men gissa vad som hände då? Jag gick och blev matförgiftat! Om det var skolans mat, något jag ätit hemma eller något jag fått i mig från Kungsholmens insparkfest vet jag inte, men kul var det inte! Det började med att jag fick plötslig feber som de kallas i skolan på fredagen, så jag bestämde mig för att åka hem då jag mådde riktigt dåligt och orkade knappt hålla uppe ögonlocken. Sen visade det sig att jag hade 40 graders feber när jag kom hem så jag sov nästan hela fredagen. Jag kände mig konstig i magen så jag åt knappt någonting. Under natten så vaknade jag av att jag behövde gå på toaletten så jag gjorde det och kände mig hur trött och konstig i kroppen som helst. Jag minns inte så mycket men jag vet att pappa tjatade mycket på mig vad jag skulle göra och vad jag gjorde fel haha. Jag vart sjukt iriterad då jag bara ville lägga mig ner i min säng, det visade sig att jag glömde släcka inne på toaletten och stänga dörren osv men jag uppfattade bara att pappa gnällde. Sen när jag är påväg mot mitt rum minns jag bara en duns och sedan ligger jag ner mitt på golvet. Jag minns inte vägen från toaletten eller hur jag inte nådde fram till sängen, så mamma tror att jag antingen svimmade eller eventuellt gick i sömnen. Då visade de sig att jag fortfarande hade 40 graders feber. Så jag tror att jag svimmade för kände mig väldigt yr osv.
 
Men när jag vaknade igen hade jag nästan ingen feber men massor med problem med magen, har även haft det över veckan här nu så då trodde mina föräldrar att de kanske skulle hjälpa md laktos produkter. Så det är vad jag har ätit under de senaste dagarna och tror det eller ej men det funkar och jag mår super mycet bättre nu. Så om ni har haft problem med magen under en längre tid, prova att äta laktos produkter i någon vecka och sedan sluta för det ska hjälpa har jag hört och det fungerar även på mig!
 
Så nu mår jag bra igen! Tänker inte skriva mer om denna konstiga händelse men ville bara berätta varför jag varit helt off den senaste helgen då jag alltid brukar åtminstånde göra ett litet inlägg!
 
Hoppas ni mår bra i alla fall!
 
 

Puss Mathilda❤️
Till top