Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Några favoriter

Inspiration, Mathilda, Musik, Tips Permalink0
Ibland så kan en låt bli så mycket bättre om den har en speciell musik video. Jag älskar verkligen att titta på musik videos, kanske är det för att jag är dansare och de flesta innehåller dans? Eller så är det för att man kan få en helt ny förståelse för låten.
 
Här är 3 helt olika musik videos som på något sätt har satt sig fast hos mig. Jag har självklart många fler favorit musik videos, men det skulle vara omöjligt för mig att lägga upp alla här. Därför gör jag små inlägg om det, så kanske jag kan göra det igen någon annan gång!
 
OneRepublic - I Lived
 
Både den här låten och videon är så otroligt inspirerande. Jag blir tårögd pga killen som har en sjukdom där lungorna drabbas vilket gör att videon blir ganska dyster och ger en en tankeställare, men samtidigt så är den här musik videon en av de mest levande jag sätt. Den får mig att bli glad och positiv till saker och ting.
 
Ulrik Munther - Requiem
 
Jag såg den här videon nyligen och blev helt fast. För det första älskar jag den här låten och sen är videon bara så jäkla gosig på något sätt. Jag älskar den mysiga och mörka miljön, att den är enkel och så otroligt lätt att förstå. Riktigt gosig video är vad det är.
 
Ed Sheeran - Thinking out loud
 
Den här musik videon är ju helt fantastisk! För det första är det helt otroligt och chockande att Ed själv dansar i den här videon. Han säger själv i en anna video att han inte alls kan dansa och har lärt sig speciellt för bara den här videon. Han är otroligt duktig och jag får massor med känslor av att bara titta på videon! Jag älskar den verkligen och tjejen är en otrolig dansare, kanske tycker jag att den är fantastisk på grund av dansen? Vem vet? Men den är en av de bästa jag sätt på länge.
 
Puss Mathilda ♥
 
Till top