Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Q/A

Frågestund, Mathilda, Q/A Permalink1
Siri 
hej! Jag undrar lite om du kan skriva ett inlägg om thoren, eller har skrivit men lite svar?
Ja självklart, jag tänkte att jag kunde svara på de rakt av nu? Är det okej? Eller vill du ha ett helt eget inlägg om Thorén? Jag kan ju börja med att svara på de här frågorna och om du vill ha tydligare svar så kan du kommentera det så gör jag ett större innlägg om Thorén! :)

hur var första dagen? 
Väldigt rolig, ganska stel och pirrig! Jag fick intrycket av att min klass var väldigt tyst men jag tror att det bara var för att alla var nervösa. För det visade sig att vi är typ den mest störda och högljuda klassen haha, vi är aldrig tysta! Tycker lite synd om vissa lärare som inte ritkigt vågar säga ifrån. Men alla var väldigt öppna och sociala på samma gång som de var tysta och nervösa, alla ville lära känna varandra eftersom att de var bara egentlilgen kanske 3 personer som kände någon sedan tidigare. Så alla var lite lätt desperata efter att hitta någon som de kunde umgås med. 

kände du någon? 
Ja, jag kände 2 tjejer som började i min klass. Men sen känner jag över nästan 20 personer som går på skolan innan jag började, mest i 1:an, men öven några i 2:an och 3:an. 

hur var första lunchen? 
Första lunchen var ganska konstig, min klass var som hundar som satt ihop. Vi alla trängde ihop oss på 2 bord bredvid varandra för att alla var rädda för att bli ensamma. Man åt knappt eftersom att alla skulle ställa sådana här stela frågor so vilken skola man kom ifrån och var man bodde osv. Man frågade säkert samma person samma fråga 10 gånger för att man aldrig lyssnade på svaret haha.

hur lärde ni känna varandra? 
Alltså alla min klass hade en väldigt positiv inställning så det gick snabbt att lära kännna varandra. I början så käkde vi även ute allihoppa tillsammans, alltså lunch och försökte lära känna varandra. Men efter de 3 första intro dagarna tyckte jga att det kändes som om alla kände varandra hyfsatt. Idag har det blivit lite mer grupperingar om med vem man umgås med utanför skolan och vem man sitter med under lektionerna men alla kan fortfarande ugås med alla utan problem och därför tycker jag väldigt mycket om min klass. Vi har verkligen den där klassen som har allt. En som pratar hela tiden, en som är clownen osv!

hur bra är thoren på en skala 1 - 10 ? 
Än så länge tycker jag att den är ritkigt bra, men det går väldigt fort. Jag är van vid att man läser en kurs under en längre tid. Men man vänjer sig. Alla är positiva till och med alla lärare jag mött. Jag trivs jättebra så jag skulle väl säga en 9 eftersom alla skolor har sina brister också. 

vilken linje har snyggast killar/tjejer? 
Haha jadu ingenaning det beror väl på vad för killar eller tjejer du gillar! Jag kan ju säga att det finns mycket fler killar i ekonomiklasserna än vad det gör i till exempel Sam klasserna. Dock är det nog fler tjejer i Sam och Natur klasserna. Dock är det inte överdrivet snygga killar eller tjejer på thorén som alla tror. Alltså alla bryr ju bara sig hur man ser ut så man tror att alla är super snygga men sen spelar det ju roll om det är din typ av smak eller inte. 
 
vilken linje går du?
Jag går Sam, sedan ska jag välja beteende i 2:an. 
 
Har du kvar den stickade USA tröjan?
Yes den finns kvar i från bloppisen och det gör några andra saker också! Så om du är sugen på att köpa något skriv till min Kik: @Mathilda_appelgren
 
Elin 
Vart kan du se Romeo and Juliet men Douglas Booth? Jag har velat sett den i 1000 år o jag har letat överallt men hittar inte :(
Jag brukar söka på internet, på "watch ( den filmen du vill se ) online free. Då brukar de komma upp en massa länkar som streamar gratis på internet. Dock så är de ingen svensk text. Men de tycker jag inte är något problem, men de beror ju på vad du tycker själv :) de länkar jag brukar använda mest är putlocker, movie2k eller 1channel. 
Hoppas du hittar den!
 
Saknar du någon?
Det gör jag säkert, jag kan inte tänka på någon speciell i just detta ögonblick. Men jag menar man saknar ju oftast alltid någon!
 
Vilket parti stödjer du?
Det är inget jag tänker avslöja här...!
känner du nån i riksäpplet?
Yes, några killar och några tjejer!
 
Favorit B&J glass?
Jag föredrar deras vanilj milkshake över allt annat! Men annars typ Baked Alaska som de slutat sälja?! Eller fairly Nuts! 


Hur många frågor som du inte har svarat på har du på ask?
78 tror jag... Min app på moobilen har slutat fungera så jag är nästan aldrig inne där längre!
 
Vad heter modellen på epilatorn?
Den heter Braun Silk Epil 7
Har ni åkt iväg på introdygn med ditt gymnasium? Eller ska ni göra det?
Nej tyvärr, det hade ju varit skitkul! Men nej vi har inte gjort något sådant eller liknande bara spelat brännboll under en dag och det sög! Nej vi kommer nog inte ha något sådant heller!
 
Vilken dator får ni från er skola?
En modell som ska likna en Macbook Air från Lenovo. Den är väl bra..? Bara att jag är så van vid Apple så jag fattar inte hur en sådan här dator fungerar, ugh!
Nu har ni fått svar på lite saker som ni undrat, hoppas ni fått de svar som ni ville! 
 
Puss Mathilda 
#1 - - Elsa:

Vad heter alla du kände innan du började på thoren som också går där nu? För 20 personer är väldigt mycket? Och du skrev ut förrut att du inte kände så många så hur kan det ha ändrats? // förvånad människa

Svar: Alltså känner och känner, det finns personer som jag kanske inte umgås med utanför skolan men man ändå står och pratar med i hallen innan nästa lektion eller bara allmänt små prat :)
Mathilda Appelgren

Till top