Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Glasögon orm!

Mathilda, Skola Permalink0

Idag hade jag glasögon för första gången i skolan, alltså på Thorén. Men om jag ska vara ärlig så har jag inte haft glasögon i min gamla skola sedan årskurs 7 så de var riktigt länge sedan. Som ni kanske fattar så trivs jag inte särskilt bra i glassögon, har aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra...! Men jag har fått ett par nya som jag tycker är helt okej, dock så använder jag de endast hemma. Men igår så hade jag så himla ont i mitt ena öga och jag kunde knappt se någonting, ögat var rött ovh de rann ut vätska hela tiden.  Så vi funderade på att åka in till en ögon doktor, men vi väntade med de och skulle se om de blev värre. Idag är de mycket bättre och ögat är inte längre rinnigt eller rött. Men jag var ju tvungen att ha glasögon idag. Dock fick jag höra hur smart, fin, söt, snygg och hur mycket jag passade i dem. Så de var ju kul. Men de spelar egentligen ingen roll vad andra säger för så länge jag inte trivs i det så kommer ingenting att ändras. 

Jag missar både min träning idag och den jag hade igår pga det här så jag är riktigt ledsen! Men jag hoppas att de är ännu bättre imorgon så att jag kan träna då!

Puss Mathilda ❤️
Till top