Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Höjdpunkter 2014

Mathilda Permalink0
2014 var ett riktigt bra år, nästan så bra att jag inte riktigt är redo att släppa det och börja på ett nytt. Men nu känns det bara som att de kan bli ännu bättre. Det finns många höjdpunkter med 2014 och inte riktigt lika många dåliga händelser som hänt. Jag tänkte ta upp de 4 största och bästa händelserna som hänt under mitt år.
 
 
 
* London resan på påsklovet. 
Det är en av de bästa resorna jag gjort i mitt liv än så länge, trots att jag har rest ganska mycket. Det var en härlig känsla att åka själv med bara tjejkompisar och ha en riktigt tjejvecka, med massor av shopping, god mat och skitsnack. Dessutom älskar jag London så det kunde inte ha blivit så mycket bättre. Det bästa var nog att ha friheten att bestämma själv vad vi ville göra hela tiden, i och med att vi var där själva och planerade allt på egen hand. Det är skönt att veta att man också kan resa utomlands utan att ha en vuxen med sig, nästa resa utan föräldrar med tjejkompisar blir nog till ett varmare ställe. 
 
 
* Balen på Kunskapsskolan
Den kvällen trodde jag skulle vara super stel, men det var verkligen en av de bästa dagarna under alla de 4 åren jag gick på Kunskap. Alla var så glada och det var ingen som dömde någon under den kvällen. Det var som att alla var bästa kompisarmed alla och det är ju så det ska vara. Inte för att vi hade så mycket problem med vår årskurs innan, men ni förstår säkert vad jag menar! Men det var så kul att börja fixa sig i ordning runt 3 på dagen och sedan mötas upp och träffa några vänner för att sedan åka till balen tillsammans. Sedan vara uppe hur sent som helst först på balen och sedan åka vidare till efterfest. Det var så jäkla kul att få se lärarna som var så glada och uppklädda, de var också på nått sätt stolta över oss elever för att vi alla klarat våra 4 år. 
 
 


* Base23 - Steg 3
Det var mitt mål när jag sökte dit för ett år sedan, att få träna i steg 3 och det lyckades jag med i år. För er som itne vet vad Base23 är så är det en stor dansskola som ligger på Östermalm, den har hur många olika linjer som helst.. Street, Balett, Jazz, modern, och en massa vanliga klasser med jazzfunk, klackar, hip hop, ja nästan allt. Om man vill gå på någon linje så måste man söka in till dem, alltså gå på en audition. Det måste man även göra en gång varje år för att de ska se hur man utvecklas och på så sätt kan de bestämma ifall de vill flytta upp en person ett steg eller låta den stanna på de steget som de går på. Det finns 4 steg, nr jag först sökte in så kom jag in på steg 2 men jag fick träna en gång i veckan med steg 3. När jag sökte in det här året flyttades jag upp på steg 3 helt och hållet och det är jag så glad över. Det är ju även ett bevis på att man utvecklas. Som sagt så var steg 3 mitt mål så nu hoppas jag bara på att det fortsätter gå så bra som det har gått hitills. 
 


* Börja på gymnasiet
Det har varit en av de roligaste upplevelserna, träffat så många nya människor på ganska så lite tid. Det har jag sagt många gåner men kommer säga det igen, jag älskar mitt gymnasium och jag trivs hur bra som helst bland mellan både lärare och elever. Såklart är det jobbigt och hyfsat mycket plugg men det har mna inte lagt så mycket tid på eftersomm det har varit kul att komma till ett nytt ställe. Gymnasiet är en så länge den bästa biten av alla skolår, det är ingenting man vill missa! Jag är så glad att jag hittade gymnasiet som passade mig direkt, så att man har sluppit allt krångel med att byta skola eller kanske till och med linje..!
 
 
Jag är tacksam för allt som detta året givit mig, alla människor, alla skratt, alla tårar! TACK!
 
Puss Mathilda ♥
Till top