Mathilda Sköldkvist Appelgren

Du behöver inte mer tid, du behöver bara bestämma dig.

Kommande filmer

Film, Mathilda, Tips Permalink0
Jag är en människa som älskar att läsa böcker och titta på filmer. Jag tycker oftast att de bästa och flesta filmerna kommer ut på bio de 3 första månaderna. Just nu nä det gäller film så är jag lite rastlös då det känns som om jag har sett varenda film som jag vill se. Det är ju så enkelt att hitta film på nätet nu mera så på så sätt har jag sett några filmer som inte ens haft premiär i Sverige än. Det är också därför jag tycker det är extra jobbigt när jag har sett film trailers på kommande filmer som jag verkligen vill se och sen inte kan hitta de någonstans på nätet. Sen finns det ju vissa filmer som man vill se på bio först och sen på kanske på datorn 1 gång till. Jag tänkte i alla fall berätta om några filmer som jag ser fram emot att se nu under de kommande månaderna. 
 
I nöd & lust 
Detta är som ni säkert förstår en svenska film, vilket kan både vara negativt och positiv. Jag brukar inte tycka om svenska filmer sådär super mycket, men den här filmen verkade faktiskt vara riktigt rolig. Det som jag också tycker om är att man vet nästan vem alla är, alltså utav skådespelarna. Många av skådespelarna tycker jag om sen innan, som till exempel Ellen Bergström från Elsas värld och Adam Pålsson från torka aldrig tårar utan handskar. 
 
The theory of everything 
Första gången jag såg den här trailern var jag ganska besviken och jag tyckte inte om den alls. Jag hade fått för mig att den skulle vara en sån där super romantisk film men istället så fick jag uppfattningen om att den bara skulle handla om historia, typ naturvetenskap och Einstein ungefär. Men nu har jag sett den ett antal gånger och tycker att den är riktigt bra, den har sin sida av romantik men också en vetenskaplig sida. Sen tycker jag att Eddie Redmayne är en riktigt bra skådespelare och jag har sett filmer som jag tyckt om med honom förut. Jag vet dock inte om jag kommer lägga pengar på filmen, dvs ifall jag kommer gå på bio och se den eller om jag kommer försöka leta upp den på internet....
 
50 Shades Of Grey 
(Det finns 2 olika trailers men jag tycker mer om den här, då man får en lite mer helhet från boken)
Vem har inte längtat till den här filmen? Jag och mina tjejkompisar har redan bokat biljetter och just nu ligger de i min plånbok. Jag minns när boken fanns på varje hylla i varje bok affär och när den fanns i allas hand på stranden. Det var nästan 2 år sedan nu, så äntligen kan man faktiskt säga så kommer den här filmen. 
Jag längtar dock redan tills bok nummer 2 kommer bli film, om det kommer hända. Jag tycker så mycket mer om den boken och det är nog min favorit... eftersom man har fått vänta så länge på den här filmen känns det som om det inte är lika stor grej längre, det känns nästan som att det är ingen som kommer se den. 
Men jag och mina tjejkompisar ser fram emot att få se Jamie Dornan på stor skärm och fnissa lite i biosalongen!
 
Har du några tips på vad som kommer ut på bio? Är det någon speciell film som du vill se, eller som du vill att jag ska skriva om?
 
Puss Mathilda ♥
Till top